Je lezer aanzetten tot actie? Zo werkt het wel!

Vanochtend werd van mij als lezer van een e-mailing een bepaalde actie verwacht. Een hotel waar ik eens gelogeerd heb, stuurde me een mail met het verzoek of ik een enquête zou willen invullen. De mail is gestuurd door de ‘Revenue Manager’ van het hotel. Aangezien ik ervan uit ga dat een ‘revenue manager’ graag maximale opbrengsten ziet, bespreek ik in deze blogpost hoe dit hotel meer respons op de enquête kan krijgen. Welke variant spreekt jou als lezer het meest aan?

 

Variant 1
Onderwerpregel: 10 minuten van uw tijd voor 10% korting op een verblijf bij Hotel X

Geachte gast,

Het afgelopen jaar bent u te gast geweest bij Hotel X waarvoor wij u hartelijk willen bedanken.

In het kader van een afstudeeropdracht voor de opleiding Y, doe ik u deze e-mail met een link naar een enquête toekomen.

Deze enquête heeft als doel om de voorkeuren van het reserveren van hotelkamers en de bekendheid van Hotel X en bijbehorende faciliteiten bij onze gasten te inventariseren. De uitkomsten worden anoniem gebruikt om beide processen te optimaliseren.

Via deze link, (hier volgt de link) ,wordt u naar de enquête geleid. Het invullen hiervan kost u minder dan 10 minuten en wanneer u de enquête geheel ingevuld verstuurt voor 11 maart 2013, bieden wij u 10% korting op uw volgende hotelovernachting. U kunt tot 30 april 2013 gebruik maken van deze korting voor een verblijf op een door u nader te bepalen datum in 2013. Deze reservering kan telefonisch (telefoonnummer), per e-mail (hotel@hotelx.com) of via onze eigen website gemaakt worden.

Alvast mijn hartelijke dank voor uw deelname en uw bijdrage aan het verbeteren van de service van Hotel X!

Met vriendelijke groet,

De Revenue Manager van Hotel X

Variant 2
Onderwerpregel: 10 % korting op uw verblijf bij Hotel X is snel geregeld!

Beste gast,

Het afgelopen jaar heeft u bij Hotel X gelogeerd. Fijn dat u onze gast wilde zijn!

Om het in de toekomst nog makkelijker te maken om te reserveren én om de bekendheid met ons hotel en onze faciliteiten te vergroten, doen wij een onderzoek onder onze gasten. Als u ons helpt en onze enquête invult, ontvangt u zelf 10% korting op uw volgende overnachting.

Hoe verdien ik 10% korting in minder dan 10 minuten?
Vul de enquête in voor 11 maart en ontvang 10% korting op uw volgende overnachting. De enquête vindt u via deze link (link) en het invullen kost u minder dan 10 minuten. Uw korting geldt voor het hele jaar 2013 als u tenminste reserveert voor 30 april. Uw deelname aan de enquête is overigens anoniem. 

Hoe maak ik gebruik van mijn korting?
Reserveren voor ons hotel is eenvoudig:
– bel met (telefoonnummer)
– mail naar (e-mailadres) of
– reserveer via onze website (link naar reserveringspagina).

Dank dat u ons wilt helpen en ik hoop u dit jaar weer als gast te begroeten!

Met vriendelijke groet,

De Revenue Manager van Hotel X

PS Ontvang jij ook weleens brieven, e-mails of nieuwsbrieven waarvan je denkt dat het effectiever kan? Zetten ze jou als lezer niet aan tot actie? Laat het mij dan weten. Ik behandel ze graag (anoniem natuurlijk!) op mijn blog zodat meer mensen er van kunnen leren.

Meer weten?

Heb jij zelf ook klanten of een doelgroep die je aan wilt zetten tot actie? Ik help je er graag bij! Bel met 06 48 76 7996 of mail naar info@kristaalhelder.nl.

Interessant? Delen mag!

Misschien vind je dit ook interessant

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *