Vergroot jouw gunfactor met klantgerichte teksten

gunfactorZakendoen is mensenwerk. En bij mensenwerk is de gunfactor van belang. Hoe kun je klantgerichte teksten inzetten om jouw gunfactor te verhogen?

Een voorbeeld:
Bij mij in de stad zitten twee winkels die ongeveer hetzelfde productaanbod hebben tegen ongeveer dezelfde prijzen. Bij de ene winkel kom ik nooit, bij de andere regelmatig. Waarom? Bij de winkel waar ik nooit meer kom, klagen ze dat klanten uitwijken naar webwinkels maar vergeten ze dat ze daar zelf een rol in spelen. Ze zijn zelf niet klantgericht. Er kan niet eens een groet af als je de winkel binnenloopt. De gunfactor van deze winkel is dus niet zo hoog. Bij de andere winkel helpen ze je altijd vriendelijk, denken ze met je mee en krijg je goed advies. Daar is de gunfactor dus hoog en daarom hebben zij het ook altijd druk.

Ook met jouw teksten kun je de gunfactor van jouw klanten beïnvloeden. Hoe basaal en voor de hand liggend het ook lijkt, veel bedrijven vergeten hun klanten (of lezers) centraal te stellen in hun teksten. En zo zie je complete homepages van websites die alleen maar ‘over ons’ gaan (wij zijn zo goed, wij hebben zo veel klanten, etc.) of brieven of e-mails die standaard beginnen met ‘Ik stuur u …’ in plaats van ‘U ontvangt …’. Verander het perspectief eens. Ik garandeer je: het doet wonderen!

Ook als het dus gaat om teksten is aandacht belangrijk. Geef mensen positieve aandacht en ze gunnen jou ‘de handel’.

Wil jij weten hoe het met jouw gunfactor gesteld is? Neem dan contact met me op voor een vrijblijvende quickscan van jouw brieven, e-mails, webteksten, nieuwsbrieven of offertes.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *