Acquisitie wordt niet op prijs gesteld …

acquisitieEen verhaal over acquisitie.

Laatst zag ik iets interessants. En grappigs. Maar eigenlijk was het ook best wel triest. Het liet namelijk zien dat bedrijven zich vaak helemaal niet bewust zijn wat ze schrijven. En dus standaard maar op clichés terugvallen.

In vacatureteksten zie je vaak staan: ‘Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.’ Daarmee bedoelen bedrijven dat ze liever niet benaderd worden door wervings- en selectiebureaus die aanbieden om een geschikte kandidaat voor de vacature te zoeken.

Mijn advies zou om te beginnen zijn om dat dan ook gewoon zo op te schrijven. Zeg dus liever ‘Wij werken niet met recruiters voor de invulling van onze vacatures’ en vermijd daarmee het oubollige ‘Acquisitie naar aanleiding van …..’

Maar nu komt de grap: deze tekst stond onder de vacature voor een outbound telemarketeer. Iemand die dus dagelijks particulieren of bedrijven moet benaderen met een commercieel doel. Is het niet op zijn minst eigenaardig dat je iemand zoekt voor telefonische acquisitie maar in één adem zegt dat je daar zelf niet van gediend bent?

Interessant? Delen mag!

Misschien vind je dit ook interessant

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *