Over Kristel

Kristel Eshuis: voor begrijpelijke taalEr was eens …

een financieel adviseur die er een sport van maakte om complexe financiële producten in begrijpelijke taal uit te leggen. Je sluit immers niet elke dag een hypotheek of pensioenverzekering af en die materie is best taai én saai.

Deze financieel adviseur werd er gelukkig van als een klant met een goed gevoel de spreekkamer verliet omdat hij wist wat hij ging kopen.

Maar toen moest zij een offerte voor deze klanten uitbrengen. En die offerte kwam uit een boosaardig computersysteem. In de offerte stond:

‘Refererend aan ons prettige onderhoud d.d. 4 november doen wij u deze offerte toekomen welke wij gestand doen onder de volgende ons conveniërende voorwaarden.’

Deze financieel adviseur kon wel huilen. Had ze net zo’n helder en duidelijk gesprek gevoerd, kreeg je dit.

Maar deze dame was niet voor een gat te vangen. Ze hing haar tabellenboekjes en mantelpakje aan de wilgen en besloot van haar roeping om in heldere en begrijpelijke taal te communiceren haar vak te maken.

En zo geschiedde …..

Je raadt het al: dit verhaal gaat over mij.

Toch bracht mijn achtergrond in de commerciële sector ook iets goeds. Zo ben ik al jarenlang gefascineerd door consumentengedrag. Hoe gedragen klanten zich? Welke woorden, content of overtuigingstechnieken kun je inzetten om je doelgroep te overtuigen?

En dus opereer ik op de scheidslijn tussen communicatie, marketing en gedragsbeïnvloeding.

Ik adviseer, schrijf en train.

En altijd helder: Kris-taal-helder!


Mijn verhaal als infographic

infographic cv

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *